July 30, 2013

Je veux du noir et blanc!

Bonjour à tous! Je sais que je n'ai pas posté depuis un moment (c'est presque un record wow) et j'ai été prise par le travail, vous l'aurez deviné. En ce moment, je travaille dans une boutique de vêtements pour l'été, toujours dans mon centre commercial préféré, Val d'Europe (et même que vous m'avez peut-être croisé pendant les soldes?!). J'avais déjà travaillé chez Zara mais cette fois, je suis dans une boutique haut de gamme pour femme, c'est plus proche de ce que j'aimerais faire. Donc oui, la banque, c'est bel et bien fini pour moi, j'aimerais travailler dans la mode et la vente dans le luxe à la place! Je reprends mes études cet automne et j’étudierais le luxe. Et bien sûr, je ferais mon stage dans une Maison de Luxe française, il me tarde d'y être et je ferais de mon mieux!

Où en étais-je? Ah oui, je travaille au Val d'Europe et ça ne m'aide pas vraiment à économiser à force de faire du lèche vitrine pendant ma pause déjeuner, à force, ça me donne envie d'acheter, c'est maaaal! M'enfin, voici ma wishlist avec de jolies choses que je me verrais bien porter pour mon futur stage!


Hello everyone! I know I haven't posted for a long time (almost a record this time wow) and I've been busy with work, you guessed that. At the moment, I am working in a clothes store for this summer, still at my favorite mall, Val d'Europe (haha, maybe you saw me there during the sales?!). I've already worked at Zara but this time, I am working in a classy and expensive clothes store for women, it's quite similar to what I aim to reach. So yes, banking sector is over for me, I want to work in fashion and sell luxury clothes instead! I will go back to school this fall and will study fashion and luxury retail trade. And of course, I will have my internship in a French luxury firm, I can't wait and will do my best!

Well, where I was? Yes, I am working at Val d'Europe and it's not helping me saving money because at my lunch break, I always go window-shopping. That's really bad because it makes me wanna have some new stuff, especially classy clothes for my future internship!



o1. H&M (19,95€)
Everyone needs a white bow-tie shirt in its working girl closet right? This one is perfect but... there's not my size at the store, I am waiting for a restock!

o2. H&M (19,95€)
I had a crush on this top with the collar made of shiny rhinestones, it looks so elegant and you don't even need accessories after that, the collar makes everything!


o3. Etam (24,99€)
I've always wanted a contrastant collar top and this one is so elegant! I'm not sure the style will suit me but it worth a try!

o4. Pull&Bear (9,99€)
I love the "Love" jewelry trend and this huge necklace reminds me a lot of Lanvin FW2013 necklaces. Hey, seems like I gave a clue about my future internship ;-)


o5. H&M (19,95€)
Striped blazers are so pretty but I'm not sure I would assume the eye-catchy black and white combo. Black on black looks super elegant through.

o6. Etam (34,99€)
Some preppy clothes of course! I have no white blouse left so this one is perfect and the claudine collar and puffy sleeves are super cute!


I totally had a crush on that tiny watch. It is so small, perfect for my tiny wrist (actually, it's quite hard for me to find watches thin enough). It's still at the jewelry store and it's waiting for me... Now I just have to cross finger and see if it's still available for my birthday... in November.

o8. Zara (29,95€)
What are you thinking about when you see tartan for this season? Chanel of course (and a bit of Saint-Laurent by Hedi Slimane)! That's the only tartan thing I could find at the moment and I got a crush on it. Need to see this IRL and judge before buying.


Et voilà! Avez-vous aimé cette petite sélection? Je pense en refaire une autre pour la rentrée comme la tradition le veux ;-) De plus... Mon travail m'a accordé quelques jours de repos et je pars à la fin de la semaine en circuit en autocar pour visiter l'Europe à la fin de la semaine. Je posterais mes photos du Luxembourg, de l'Allemagne, des Pays-Bas et de la Belgique sur le blog! A très bientôt!

And that's it! Did you liked my little wishlist? I think I will do another one for back to school as always ;-) Also... My work allowed me a few days off and I will visit Europe for a few days in a bus tour at the end of the week. Stay tuned, I will post all the pictures of Luxembourg, Germany, Netherlands and Belgium on the blog! See you soon!


Suivez moi sur Facebook et Bloglovin!
Follow me on Facebook and Bloglovin!

21 comments:

  1. Finally I've found time to comment on and read your last few blogposts!
    Anyways, I'll be looking forward to your post on your trip through Europe! I wish I could meet you someday, you're really one of my fashion idols! <3

    ReplyDelete
  2. Eh, for a minute I hoped you'd come to Prague :) I totally understand, I feel like I need to expand my collection of moderately cute blouses. You should be happy about being tempted to shop for clothes durign your lunch, with my food major right around the corner (in Paris, BTW - I'm moving to a dorm in 14eme Arrondisement in August), I keep craving food, which is so not good for my figure. =D

    ReplyDelete
  3. Ta sélection est géniale, tout me fait envie aussi surtout le haut lavallière, le blazer rayé et la blouse col claudine! Tu as très bon goût.
    J'ai hâte de voir tes photos, bon voyage!

    ReplyDelete
  4. Cette selection est parfaite !

    ReplyDelete
  5. en effet, dur dur de se retenir quand tu bosses dans une boutique ! en tout cas c'est super de ne pas avoir peur de changer, je te souhaite le meilleur !

    ReplyDelete
  6. Le noir et blanc j'adore, rien de plus chic! J'adore les deux premières blouses, elles sont très élégantes :)

    ReplyDelete
  7. Une très belle sélection et je suis un fan du blanc et du noir. Il me tarde de voir tes photos de voyages.

    ReplyDelete
  8. OMG LA VESTE RAYEE JAI PAS CA DANS MON H&M WHYYY

    ReplyDelete
  9. J'adore les deux chemises :)
    Superbe cette sélection!

    ReplyDelete
  10. C 'est chouette que tu puisses travailler dans le domaine que tu adores ♥
    Ta sélection est élégantes ,raffinés
    L'article 4 et 6 sont magnifiques ^o^

    ReplyDelete
  11. Oh, je vais peut être te croiser alors ! Tu es dans le Village ? Très belle sélection en tout les cas, très élégante à ton image ma belle. Profites bien aussi des vacances et hâte de voir les photos, bisous :)

    ReplyDelete
  12. trop fan de ta sélection =)
    bisous ma belle

    ReplyDelete
  13. La montre est super jolie !

    ReplyDelete
  14. ah laisse tomber si je travaillais a val d europe ça serait fatal pour moi... trop de tentations !

    ReplyDelete
  15. Jolie section, j'aime beaucoup le dernier haut de chez zara :)

    J'espere que tu vas t'eclater dans tes nouvelles etudes :D

    Bisous
    Mamie lotte

    ReplyDelete
  16. j'aime bien aussi le noir et blanc, à condition d'apporter un peu de couleur par les accessoires. Le collier love est très mignon.

    ReplyDelete
  17. Bonjour!
    Joli post!
    J aime bien white blouse Etam!!!
    Lysa
    http://www.leblogdelysa.com

    ReplyDelete
  18. Oh ta sélection est super ! Je n'avais pas vu que tu avais fait une wishlist parce que j'en ai fait une aussi sur mon blog :P
    Bon courage pour le travail !!!

    ReplyDelete
  19. Coucou ma belle, j'espère que tu vas bien ? Hâte de te lire à nouveau. Bon courage pour le boulot, bisous :)

    ReplyDelete
  20. jolie sélection, le collier "love" j'aime bien =) !

    ReplyDelete