May 26, 2015

Contre-meeting Disney


Février 2015.
Le week-end du 21 et 22 février était chargé en événements mondains lolitas à Paris. L'association Street Fashion Europe y organisait La Vie en Rose le samedi, une convention lolita et des lolitas venues de toute l'Europe y étaient attendues. Le lendemain avait lieu la tea party Baby The Stars Shine Bright au salon de thé Fauchon, dont l'organisation a été déléguée à Street Fashion Europe.

La Vie en Rose ayant lieu le samedi, je ne pouvais pas m'y rendre et à ma grande déception, je n'ai pas pu acheter ma place à temps pour la tea party Baby. Tout était parti en même pas 3 minutes, j'ai à peine validé mon panier la minute après le début des ventes que c'était sold out. Tristesse. Pour la fan de Baby qui est en moi, je suis vraiment dégoûtée! D'autres marques lolitas organisent elles aussi des tea parties pour leurs clients mais comme vous le savez bien, je ne porte que Baby! Bon, tant pis.

Alors pour la peine, j'ai organisé un contre-meeting à Disneyland pour compenser et pour que les autres filles qui n'ont pas eu de place non plus pour la tea party Baby puissent elles aussi s'amuser et prendre du bon temps! Nous étions donc une dizaine à Disneyland, toutes vêtues en lolita très soft de façon à pouvoir rentrer et nous y voilà! J'ai fait la rencontre de deux Suissesses, Mara et Léa qui étaient adorables comme des cœurs!

Nous avons passé un agréable moment et nous nous sommes bien amusées (forcément, Disney est toujours une bonne idée)! Au final, je suis bien contente d'avoir passé la journée avec ces filles et de redécouvrir Disney comme une touriste!


February 2014.
The weekend of the 21st and 22nd of February was quite busy in Paris. The lolita association Street Fashion Europe was organizing a big event, La Vie en Rose. It was a lolita convention and lolitas from all Europe were coming. The day after took place the traditional Baby The Stars Shine Bright tea party and for the first time, its organisation was delegued to Street Fashion Europe.

La Vie en Rose was on Saturday so I couldn't go because of work and I wasn't able to get a ticket for the Baby tea party in time, everything was sold out within three minutes! So sad. For the Baby fan I am, it's such a big disappointment. Of course, other lolita brands and heldings their own tea parties but since I only wear Baby, I really wanted to attend their tea party. What a shame.

So... I was organizing another lolita meeting instead, at Disneyland, for all the girls who weren't able to get a ticket too. We were about ten, all wearing soft and casual coordinations to be able to get in the park and there we were! I met two girls from Switzerland, Mara and Léa and they were adorable!

We had such a great and fun day (because Disney is always a good idea)! At the end, I am glad to have spent the day with those girls, discovering Disneyland again, as a tourist!











I present you Fiona, a friend from Léa but also a classmate of The Deep Sea Girl; how small the world is! She was adorable in her chocolate outfit!

The adorable Mara from Switzerland. She was so sweet and yet so shy!

And Léa (we had two Léa with us today!) who is also from Switzerland. Such a funny girl!

Another Léa, who was stunning! So unusual to see her in darker colors <3




Our official photographer, The Deep Sea Girl! In fact, that's my sister. And she borrowed me some stuff, such as the ears, the jacket and the dress. : p

Me! I was wearing my dearest Snow White dress for the first time, and Disney is the perfect place for it yay!

Jumperskirt : Baby The Stars Shine Bright
Cardigan : Burton of London
Shoes : La Halle aux Chaussures
(Coat : Vero Moda
Bag : Etam)

Pump Kin was also wearing a Snow White print, but different collection! She was so cute that day with her braids!


I didn't had an outfit shot of Valandra on the right and she was so helpful to organize this meeting, thank you so much!

Angelic Pretty lovers <3







Snow White prints <3
Toutes les photos sont prises et modifiées par The Deep Sea Girl.
All pictures are taken and edited by The Deep Sea Girl.

2 comments:

  1. Merci à toi pour cette superbe journée ! C'était magique et j'ai passé un très bon moment avec les filles ^^

    ReplyDelete
  2. Your outfit was so pretty and elegant <3

    ReplyDelete