August 24, 2015

Harry Potter : l'exposition


Je suis finalement allée voir l'exposition Harry Potter à la Cité du Cinéma hier avec Clothilde, Camélia et Matthieu, un ami de Camélia. Vu qu'elle se termine dans quelques jours, il était enfin temps qu'on y aille. Elle était géniale, j'ai adoré malgré le monde qu'il y avait.

I finally saw the Harry Potter exhibition in Paris yesterday with Clothilde, Camélia and Matthieu (Camélia's friend). It ends in a few days so we'd better to see it. It was nice and fun despite there is so many people.




Matthieu a eu la chance d'avoir été choisi pour porter le choixpeau et il est un Pouffesouffle! (Tout comme moi selon les dires de Pottermore mais mon coeur appartient à Gryffondor donc je vais rester avec ma cravate rouge et dorée).

Matthieu got lucky enough to be chosen to try the Sorting Hat and he belongs to Hufflepuff! (I should be at Hufflepuff too according to Pottermore but my heart is Gryffindor, which explains the red and gold tie).






Nous avons fait pleins de photos durant toute la visite, plus ou moins pertinentes. Nous nous sommes beaucoup amusés avec les mandragores, qui étaient tellement sexy. Pas sûr que nos oreilles approuvent.

We took a lot of silly pictures during the whole visit. The mandragores were pretty fun to play with, oh they sexy creatures. I don't think our ears approuve.

 

 



 


Ombrage est beaucoup plus lolita que nous avec tout ce rose, son thé et ses chats!
Umbrige is way more lolita than us with all this pink, her tea and her cats! 

Ma baguette magique est aussi cachée dans mon parapluie, tout comme Hagrid!
My magic wand is also hidden in my umbrella, just like Hagrid's! 

 

  

Et pour finir, les traditionnelles photos de tenue et photo de groupe. 
And at the end, the mythic outfit picture and group picture. 

 

Stunning Clothilde really belongs to Slytherin, she is a gothic lolita and she wears Moitié. Figures.
♡ dress : moi même moitié ♡ blouse : axes femme ♡ tights : grimoire ♡ broach : crescent 


Camélia was the adorable student with her lovely dress, it changes to see her wearing this style!
♡ blouse : alice and the pirates ♡ dress : innocent world ♡ shoes : mojo moxxy 


I am wearing :
♡ blouse : baby the stars shine bright 
♡ skirt, parasol : angelic pretty 
♡ socks : jane marple 
♡ shoes : la halle aux chaussures 
♡ bag : innocent world (replica) 
♡ tie : harry potter - the exhibition 


Camélia, Matthieu, Clothilde and I.

Merci pour cette merveilleuse journée!
Thank you guys for this wonderful day!

No comments:

Post a Comment